LA CARTA. Tercer text a canvi de 4 punts.

 

Benvolgudes i benvolguts,

Ja podem escriure un nou text: Una carta (o correu electrònic) per descriure un estat d’ànim amb molt detall, matís i complexitat.

PUNTUACIÓ:

1 punt per la FORMA: El text té lloc i data (carta) o assumpte (correu electrònic), salutació inicial, cos de la carta (amb almenys tres paràgrafs), comiat, signatura. Mínim 100 paraules.

S’admet només 1 error.

2 Punts per la INFORMACIÓ, dels quals:

1 punt: El text explica amb molt detall com està una persona (el seu estat d’ànim) amb almenys 6 paraules del llistat de classe (fotocòpia), que no siguin del teu vocabulari habitual. Marca-les amb majúscules.

1 punt: El COS de la carta té 3 paràgrafs: El primer, una INTRODUCCIÓ al tema que vols comunicar (per què escrius). El segon, una descripció amb molt detall de l’estat d’ànim d’algú. El tercer, un TANCAMENT (què es farà en conseqüència, què s’espera del destinatari).

 

1 PUNT per la CORRECCIÓ: El text ha de tenir menys de 10 errades dels cursos anteriors.

Fins aviat!

 

 

34 thoughts on “LA CARTA. Tercer text a canvi de 4 punts.

  1. Viladecans,7 de maig,2013

    Hola Vero,
    T’escric aquesta carta,(sense coma) per explicar___ ,(sense coma) que no estic tan bé com ho sembla en les fotos que veus del facebook.No em trobo en uns dels meus millors moments (punt)
    El meu estat d’ànim és molt dolent. Hi ha dies en què estic super feliç, sense mes, simplement amb viure bé amb la família i de gaudir de la vida i la natura. Hi ha altres dies en què estic depressiva, de pensar en els comptes i en tots els rebuts que arriben cada mes.

    Ara mateix em trobo esgotada sicologicamnete de pensar en com vaig a pagar la multa que em va arribar l’coche.Estic intraquila, TIBANTA, atordida i ENUNTJADA . Però intento posar el millor de mi, per tirar endavant.
    Crec que a casa meva som tots mitjans mig iguales.El Julian esta en una edat que no para de fer malifetes, és un nen molt inquiet i molt gritón.El meu pare és a la depressió de no ___ quina edat, millor no saberla. Mi mare desanimada de portar una vida ritinaria, o potser necessita d’unes bones vacances que en aquests moments són impos__ibles.
    .
    He de pensar positivament, i adonar-me que aquestes situacions són passatgeres i gaudir de la vida, de la falimia i de la bona gent que m’envolta,així passaré a sentir-me alegre, segura,COFOIA___ desidida i feliç cada dia amb les coses bàsiques i necessàries.

    un petó,
    Lucy.

    • Lucy, has fet grans progressos! El text està molt bé. Pot guanyar si dediques algunes paraules més a qui escrius abans d’acomiadar-te. Per exemple: espero que aviat ens veurem i en podrem parlar…

  2. Viladecans,8 de maig de 2.013 (les dates van sense punt)

    Hola Raul,espero que estiguis bé,jo en aque__ts moments estic una mica DESCORATJADA.Es per això que t’___escrit aquesta carta,sempre m’ha agradat escoltar la teva opinió i ara crec que la necessito.

    D’entrada ja han passat cinc anys des que vam deixar de treballar junts,tu vas plegar una mica abans que jo,i després tots els altres companys (maleïda crisi).Ancara trobo a faltar les xerrades que feiem tots a l’hora de dinar.Estic NOSTÀLGICA quan us recordo a tots,treballàvem,formàvem un bon equip (inclòs el cap),sempre estaba JOIOSA i RIALLERA,perquè treballava a gust,tot i que hi havia molta feina.

    Finalment Raul,et explicaré que no m’agrada sentir-me així, DECEBUDA amb mi mateixa,a__ principi pensava que res més seria un temps i que tot canviaria,i ara crec que sóc jo la que he de canviar.Tu sempre has estat molt OPTIMISTA i que t’has adaptat a tot, penses que he de gaudir d’aquesta nova situació i deixar de patir?
    Espero la teva opinió (coma) que segur m’ajudarà.
    Un petó

    Conchi

  3. Viladecans, 8 de maig de 2013
    Hola Gaby:
    Quan__ de temps. ¿cóm va tot? Jo estic molt bé, una mica nostàlgic; serà que s`apropen els cuarentes y comencem a recordar el temps passats. I si miro cap darrere es inevitable no pensar en tu i totes las nostres tardes junts.
    Que FELIÇOS eram, amb el SIMPÀTIC de l´Adrián, el NERVIÓS del Chispa, el BARREJADOR del Cristian y el sempre TRANQUIL Mono; quina colla de bona gent. Eram tan diferents entre nosaltres que cada dia era una nova aventura. Encara recordo les histories que contava el Cristian de les coses que passaven en la seva família i com ell es sentia AVERGONYIT y TRISTA, però cuan lo deia tothom ens trencaven el pit i ell es sentia millor.
    Una de les coses que més hem van sorprendre va ser cuan la teva mare em va a dir que et deixava sortir amb mi perquè era un noi RESPONSABLE i SERIÓS, i com tu eras un desastre ella es sentia millor si anaves amb mi. I el disgust que es va llevar al saber que el dolent era jo. Emporta-l les meves graciés por totes las tardes que m`ha SUPORTAT en casa teva i per ser part de la meva vida…. I per tancar-la en l`habitació de l`hotel de Bariloche per alliberar-nos de l`excursió AVORRIDA dels set llacs. En fi, dóna-li un peto de la meva part.
    També em poso molt content cuan en venen al cap les preguntes del Cuervo durant les classes i la FRUSTRACIÓ dels professors. Les innocentades que li fèiem a la Gisela, la pobreta es el creia tot, quina noia més tranquil•la i pacient, perquè si li fèiem el mateix a la Virginia, segurament amb el BOÏGA que hi era ens haguéssi donat un parell de trompades ven donades.
    Que tems més bons. Estaria hores xarrant sobre aquells dies de innocència, ALEGRIA, sense responsabilitats, més que estudiar i anar a entrenar futbol, i passejar per Las Flores haver si trobàvem alguna noia per dir-li alguna ximpleria i passar una estona AGRADABLE i DESPREOCUPATS del món, sòl entre amics que em feien sentir REBEL per formar part de les seves històries.
    Bé, ja em estic posant una miqueta MELANCÒLIC, serà perquè els temps han canviat molt i tots vosaltres esteu molt llunyans. Us trobo a faltar molt. Sobre_tot a tu, amic meu. Em despito donant-te les graciés per aquells meravellosos anys que vam passar junts.
    Una abrasada. Leo

  4. Viladecans , 10 de maig de 2013
    Marcelo ,
    Germà t ‘has anat , fa una setmana que ja et vas anar , penso molt en tu , encara no puc creure-m’ho , procuro que el meu estat d’ànim sigui bo .
    Des de que vas començar amb la teva malaltia (el càncer ) , fa dos anys
    Vas portar un exemple de SUPERACIÓ (punt) tenies tant OPTIMISME , ESPERANÇA per la teva recuperació i el vam creure , mai et vaig veure -te ABATUT ,(punt) el contrari sempre reies per tot , BROMEJAVES , FELIÇ per la teva segona néta
    En L últim missatge que vaig rebre per ” Watsapp ” estaves tan ENTUSIASMAT que ja havies vençut la malaltia , volies celebrar___ amb mi , ja volies començar a treballar , tenies molts deutes per les intervencions mèdiques .
    Sempre recordaré el teu estat d’ànim ha estat un exemple (punt)
    Et recordaré amb alegria , el meu estimat germà , encara que de vegades pensi que la vida és injusta i M’ANGOIXI , tindré el teu exemple .
    Encara que avui m’amoïne per nostre germà Anibal ,que té la mateixa malaltia
    He de tenir esperança com tu (punt)

    fins sempre germanet , t’estimo molt

    Gladys

  5. Viladecans,11 de maig de 2013

    Hola Pilar,
    T´escric per comentar-te un problema que té la meva amiga Laia.La vas conèixer l´estiu passat
    ( quan ens vam trobar a la platja de Vilanova )suposo que t´en recordaràs.És molt IMPULSIVA i et va ESGARRIFAR la seva forma d´actuar.
    Considerant que la Laia està COMPUNGIDA i DEFALLIDA perquè no té feina.He recordat que l´última vegada que vam parlar estaves ANGOIXADA i molt AMOINADA , perquè la dona que treballava a casa teva fent feina havia hagut de marxar per motius personals i no en savies què fer ,ja que portava molts anys a casa teva i era de total confiança.
    Per tant, et mostraves CAUTELOSA a l´hora de trobar____ un altre.
    Amb l´objectiu de trobar una solució al teu problema i al seu , he pensat que us podrieu trobar i parlar-ne per veure si arribeu a un acord que us pogui interessar a les dues.
    Espero la teva resposta.
    Un petó,
    Inma.

  6. Viladecans, 11 de maig de 2013
    Hola Marta,

    Que tal esteu ? . (sense punt) Espero que les coses os segueixin anant amb la IL·LUSIÓ que sempre poses tu en totes les coses.
    Com tu ja saps ,nosaltres tenim les coses una mica mes complicades . T’ explico una mica el problema que tenim .

    El meu home el ” Pere “,com ja saps en els Nadals es va quedar sense feina , amb res de prestació perquè al ser autònom no li pertoca . Va començar en una decadència de NERVIOSSISME, ANGOIXA i d’AGRESSIVITAT bastant considerable. Al principi jo intentava CALMAR-LO com podia i ajudar-lo amb tot el que ell volia, sens i tot hem anat al metge i ens a enviat al psiquiatra ,li ha donat un munt d’ antidepressius i altres ____ per l’AGRESSIVITAT .Tot això li ha comportat que només vol dormir i no comunicar-se amb ningú . I, per rematar-ho (coma) els mesos van passant i les factures segueixen venint i no arribem a finals de mes . Tot el que ell esta patint m’està repercutint a mi . Sort que jo vaig treballant i així em vaig EVADIN__ una mica de la situació tan delicada que tinc a casa.

    Ja se Marta que tu amb tota la experiència que tens,igual ens pots aconsellar que poden fer per poder millorar la seva situació , encara que ell no està gens convençut de poder venir a la teva consulta. No se si podria ser una bona idea que vinguéssiu a sopar i ho poguessis comprovar per tu mateixa com està i ajudar-nos .

    La teva amiga incondicional,

    MONTSE

    • No tinc clar els 3 punts. Té la data i el lloc correctament, el text té 3 paràgrafs ben definits amb l’acomiadament i la signatura, però no veig clar els 6 adjectius. calmar i evadir estàn posats com verbs, doncs, hi ha 4 adjectius ja que agressivitat està repetit. Posaria 2 punts de 3.

  7. Viladecans (coma) 10 Maig de 2013

    Hola Manel,

    T’escric aquesta carta per dir-te que estic AMOÏNAT per la mare. Últimament la trobo una mica DEPRIMIDA per la seva malaltia. (coma) Perquè no es troba capacitada per fer la seva vida. . D’ençà ____ va morir el pare només parla del, i esta molt MELENCONIOSA.

    L’altre dia vaig trobar-la EMBALADIDA mira’n per la finestra i em va dir què estava DESCORATJADA i què no volia viure més. He parlat amb el doctor i m’ha dit que la família hauríem de fer alguna cosa, perquè surti d’aquest DESÀNIM.

    D’altra banda, penso què hauries de fer-li una visita quan puguis. Per veure si amb la teva presència pot sortir d’aquesta INCERTESA.També he pensat en fer un viatge al pobla amb ella, perquè vegi les seves amigues de la infància per veure si millora una mica.

    Espero IMPACIENT la teva resposta.

    Fins aviat.(coma)

    Pedro.

  8. Viladecans, 11 de maig de 2013

    Hola Anna,

    Que tal et va? Espero que molt bé. Jo, tanmateix, estic una mica TIBANTA ja que, per fi, sembla que es celebrarà el judici del meu accident.

    Ahir a la tarda em va trucar el meu advocat per comunicar-me que el judici tindrà joc el proper dimarts, dia 14 de maig. Jo, en aquell moment em VAIG ENRABIAR bastant perquè penso que em va avisar amb molt poc temps de marge, i ara he d’organitzar-me tot d’una manera ESVALOTADA.

    És una vergonya con s’ha DESPREOCUPAT l’advocat del meu cas. No he tingut cap notícia d’ell en tot l’any i ara està ESTRESSAT ja que em té que donar molta informació important. Estic ANSIOSA perquè arribi el dia i poder DESPREOCUPAR-me del cas. Des que vaig tenir l’accident fa ja sis anys i per tant estava una mica NEGUITOSA perquè arribés.

    Sincerament (coma) tinc la confiança i l’esperança que em indemnitzin i així poder comprar-me un cotxe nou, atès que el Seat està fallant molt últimament.

    Tu com ho veus? Creus que hauria de ser una mica RETICENT per no emportar-me un xàfec si no en donen res? O he d’anar CONVENÇUDA per motivar-me i que s’hem vegi amb confiança?

    Espero IMPACENT la teva opinió.

    Una abraçada,

    Isa

  9. Viladecans, 12 de Maig del 2013

    Hola Vicky;

    Porto dies que vull escriure’t per dir-te que estic molt (AGRAÏDA) pel que has fet per mi. Estava molt (AMOÏNADA) i (ESTRESSADA) perquè no trobava feina a cap lloc i tu em vas donar un cop de mà, ja que vaig poder treballar en la teva empresa, i ara estic (TRANQUIL·LA) i (RELAXADA). Vicky, jo si alguna vegada haig de fer qualsevol cosa per tu, no tinguis por a demanar-m’ho perquè si està en les meves mans, t’ajudaré (ENCANTADA).

    Jo em trobava molt decebuda i nerviosa ja que no podia trobar feina i la necessitaba urgentment i tu sense que jo t’ho demanés en cap moment i de manera desinteressada em vas voler ajudar a buscar millor i a trobar-la i vés per on, vaig poder entrar a treballar a la mateixa empresa que tu i del que més m’agrada (coma) que és ser monitora de menjador dels nens. Amb aquesta carta només volia agraïr-te tot el que has fet per mi i ja saps que estic aqui pel que necessitis.

    Per cert, que tal estas Vicky? Com et trobes? Com es troba la teva família? La teva filla ja està millor de L‘estómac? Menja més, ara que el metge li controla el menjar? Espero que et vagi tot molt bé.

    Moltes gràcies per tot el que has fet per mi una altra vegada, crec que ets una bona amiga i ara també una bona companya de feina.

    Un petó molt fort,
    Candela

  10. Sant Climent de Llobregat,12-05-2013

    Hola cosí,
    com estàs ?Jo no estic gaire bé (coma) em sento desanimat. Em sap greu explicar-te aixó que mestà passant en aquests moments .No fa gaire__ dies que he arribat a Barcelona, Saps que em feia molta il-lusió venir ,però ara que estic aqui em sento MELANGIÓS.

    No puc comunicar-me amb la gent i això em DESESPERÀ i em CAPFICAR en el meu futur.
    Quan surt___ el carrer molta gent em mira perquè sóc diferent i em produeix ANGOIXA.Em sento DECEBUT quan algú a lautobus prefereix aixecar-se que estar assegut el meu costat .
    Pensava que coses com aquestes ja no passaven .

    Pobret ha sigut la primera paraula que he après.un amic m’ha explicat que això vol dir que faig pena . He perdut la confiança en mi mateix . T’ho imaginas cosí ?Tot això per no parlar la seva llengua ,ser negre i venir de l’Àfrica .Quan penso en tot el que em falta em sento molt DESCORATJAT .
    I’unica persona que tinc aquí i que em fa remontar l’ànim és la meva dona .Sempre em diu que he de ser OPTIMISTA i esforçar -me per integrar-me .
    Et deamano que venguis a veure’m perque necessito parlar . Segur que quan estiguem junts em relaxeré recuperaré la esperança.

    T’espero el més aviat possible .

    un__ abraçada ,

    Lamine

    • Lamine, et text és excel·lent ja que demostra tot el contrari, que pots comunicar-te amb complexitat, profunditat, amb riquesa de vocabulari i amb molts matisos. A més, també comuniques emocions, que és el més difícil que hi ha. Per tant, felicitats!

  11. Castelldefels (signe de puntuació?) 5/5/2013

    Hola Miquel (signe de puntuació?)
    Com estàs? espero que bé, fa molt de temps que no parlem.
    En aquests dies en que estic una mica PREOCUPADA m’he enrecordat de tú perquè m’agradaria que m’aconsellaras.
    Com ja saps fa un any que vam marxar de Castelldefels per motius de treball. Aquesta nova situació ha suposat molts canvis en la nostra vida, sobretot per al meu fill, que és el motiu pel qual t’escric, ja que sé de la teva experiència amb nens.
    El meu fill no porta bé el canvi, està TRIST, IRRITABLE i MALENCOLIÓS. A l’escola no s’integra i es mostra APÀTIC. No es relaciona amb ningú i això m’espanta i em preocupa que pugui estar DEPRIMIT.
    Com a psicòleg infantil que m’aconselles que faci, hauria de portar-lo a la teva consulta o potser hem d’esperar una mica més a que s’adapti als seus nous companys?.
    Sense més espero la teva resposta. (canvi de línia)Un petó.

    GERTRUDIS

  12. Viladecans, 13/05/2013.
    Hola Ana,
    T’escric per un motiu molt important per mi i pel que estic molt CAPFICADA. Necessito que em donis la teva opinió com metge, per veure que puc fer per la meva tieta la Pepi.

    No se si saps que té Parkingson i com tu saps bé, té molts problemes físics a tot el cos. Jo no sé com fer___ per ajudar-la bé.
    És molt ACTIVA, ENTUSIASTA E IMPUSIVA i sempre està entretinguda fen__ cosetes manuals per no perdre moviment, però a vegades es passa massa. Ara ella sola ha preparat una cursa per dins de Mallorca per recaptar diners pels malalts de Parkingson. Ara està molt EMOCIONADA però el problema ve desprès quan la cursa finalitza, perquè el seu cos es relaxa de tants dies ACTIU i de cop i volta DEFALLEIX i no es mou en dies perquè no pot, no ___és capaç (de moure’s).
    Et demano ajuda i si pots donar-me unes pautes per ajudar-la, t’ho agrairia molt.

    Espero la teva resposta molt aviat, ja que de aquí a une setmana finalitza la cursa i es posarà molt pitjor.

    Una abraçada,

    Patricia.

  13. Barcelona, 14 de maig de 2013.

    Hola Tania,

    Com va tot? per l’edifici central les coses ____ una mica mogudes i és per això que t’escric.

    Treballar als edificis externs com tu hi treballes, té coses bones, que estàs més tranquil, que no tens caps a prop, però la part negativa és que no t’assabentes de les xafarderies que hi passen, però per això ja estic jo.

    S’han jubilat dues persones, la Clara i el David, tot i que realment és una pre-jubilació per que encara no tenen els 65 anys. La Clara està ESVALOTADA i EUFÒRICA de CONTENTA, ja saps com és ella de XALESTA. En canvi el David està MALENCONIÓS i molt NOSTÀLGIC. Ells han decidit prejubilar-se però encara no es fan molt a la idea.

    Jo estic ENCANTADA amb la noticia, es marxen amb una bona paga i el més important, amb una bona salut per gaudir-la.

    Ha estat tot un plaer treballar amb dues persones així, se’ls trobara a faltar. Sento una gran admiració per ells, per aixó que estic JOIOSA amb la noticia.

    Estem en contacte, qualsevol cosa ja saps on trobar-me.

    Ens veiem aviat,
    Carol Gómez.

  14. Viladecans, 15 de maig de 2013

    Hola Pere,
    Com et deia a l’ùltima carta, vaig començar a un nou treball. Porto allà només dos mesos però ja em sento com si fos tota la vida. Som pocs treballadors i coneixes molt aviat com és cadascú. Estic IL•LUSIONADA per poder fer totes les coses que vull fer.

    Quan vaig començar, vaig anar anava NEGITOSA i CAUTELOSA. No saps com serà el lloc, les companyes, la mena de treballar… però també molt CONTENTA per trobar una feina nova encara que no m’agradi_n_ molt aquestes tasques.
    Ja vaig treballar fa temps en un lloc semblant i no tinc un bon record d’allà. Recordo que va ser un treball on em vaig sentir HOSTIL, INCÒMODA, IRRITABLE i on vaig arribar a casa tots els dies RESIGNADA.
    Tinc la esperança de que esta nova feina sigui diferent i pugui anar_hi ENTUSIASMADA i RELAXADA. Ja saps que sóc RIALLERA i intentaré que la gent estigui SATISFETA amb mi. Pareix que va ser serà un lloc semblant al que vaig treballar a Palencia malgrat que hagi començat amb bon peu.

    Pere, m’agradaria molt que vinguesis amb la teva familia a veure’m uns dies per poder estar DISTRETA i que el treball no em converteixi en una AMARGADA I PESSIMISTA.

    Una fo_ta abraçada,

    Isa

  15. Fuerteventura, 17 de Mmaig de 2013

    Hola Gala,

    Fa molt de temps que no sé res de tu, he cercat el teu mòbil, el teu correu, la teva direcció postal, però no els he trobat… És possible que allà on siguis no hi hagi línies telefòniques, ni ADSL, ni un AMABLE i ALEGRE carter que porti aquesta carta… Així que he pensat que la millor manera de escriure’t es posar aquesta carta a dins d’una ampolla, pot__ser (separat) que qualsevol dia arribi a les teves mans, al menys almenys tindré aquesta ESPERANÇA.

    Ara que tinc un moment en aquesta platja PERDUDA, des de la illa del vent jo et recordo… Ja sé que no penso en tu tantes vegades com et mereixes, ja saps que prefereixo recordar el passat amb la seva millor cara, que era quan estaves bé, quan jugàvem a l’amagatall fet i amagar per tota la casa… jo vull recordar-te així, CONTENTA, RIALLERA i FELIÇ.

    Ara que estic mirant al mar, un tant MALENCONIOSA, NOSTÀLGICA, vaig mirar miro enrrera enrere, a aquells anys quan anavem de vacances a la platja, quan jo encara era petita, i em pregunto per què la vida és així, com hem arribat fins aquest moment, i com som, m’agradaria saber que he après de tu a tenir PACIÈNCIA, però crec que sóc més IMPULSIVA, IMPACIENT I INQUIETA de al del que m’agradaria, això sí, espero que estiguis ORGULLOSA de mi i no estiguis DECEBUDA.

    Ara que estic lluny, començo una vida més plena, encara que segueixo tornant a la meva casa casa meva, al nostre poble, i allà no canvien les coses, la teva filla segueix essent la mateixa, amb el mateix caràcter, sempre PREOCUPADA, AMOÏNADA, NERVIOSA…
    A vegades penso que és dur per ella que jo visqui tan lluny, però intento pensar que se n’alegra per mi i perquè ara sóc molt FELIÇ, i em sento LLIURE!!

    Espero tornar a veure’t, encara que no sigui aviat, sé que allà on estiguis estàs cuidant de mi. Tampoc sé si tornaré a escriure’t una altra vegada, però penso en tu, i et porto al meu cor.

    Gala, dona-li dóna-li un peto petó a l’avi, que no s’enfadi i no es posi GELÓS, d’acord?

    T’estimo molt, fins sempre…

    M.J.

Deixa un comentari

