PER 3 PUNTS: Mira el vídeo subtitulat i escriu-li una carta personal a algú.

Benvolgudes i benvolguts,

Mireu el següent vídeo amb els subtítols activats (prem el símbol semblant a l’orella, al reproductor). Recordeu que no només estem mirant la televisió, sinó que estem estudiant català i hem de llegir-lo per identificar com s’escriu el que sona.

http://www.tv3.cat/videos/3828010/Generacio-D

Quan acabis, imagina’t que ets un personatge del documental i escriu-li una carta a un altre personatge del vídeo

1. Obtindràs 1 punt si la carta té més de 80 paraules.

2. Obtindràs 1 punt  si la carta té tota la informació necessària i cita alguna informació del vídeo.

3. Obtindràs 1 punt més si el text té menys de 10 errades relatives a cursos anteriors.

Pots escriure en un comentari o en un full, com prefereixis.

Gràcies i fins dilluns!

25 thoughts on “PER 3 PUNTS: Mira el vídeo subtitulat i escriu-li una carta personal a algú.

  1. hola Israel,
    t‘escric aquesta carta per comentar el molt que m’agrada la manera de ser, de pensar que té ___ Dani.El (coma) des dels 17 anys (coma) ja tenia les idees clares, sabia el que anava a ser i el que volia,(sense coma) per la seva vida.Me agrada __ seu estil hípics (punt)diguem que és un noi que no està d’acord amb el que ens ensenya el sistema de vida que tenim,(punt) a posat un exemple (coma) que la marihuana està prohibida quan és una planta que ens atorga la mare terra, quan no està prohibit treballar 10 hores i morir-te del asco.Es individualista i és un ciutadà del món com yo.Me ha agradat molt escoltar les seves paraules perquè en michas coses estic d’acord amb el.Que penses tu? Escibeme aviat,

    fins aviat,
    Cristina.

  2. Hola Neus,

    Com va tot? Espero que molt bé.

    L’altre dia, fent una mica de neteja, vaig trobar el vídeo del programa que vam fer, Generació D, i el vaig veure amb els meus fills. A ells els ha agradat molt el video i els ha sorprès bastant el canvi que hem anat tenint amb el pas del temps, amb l’excepció de les idees del Dani, que des dels 17 anys ja ho tenia tot tan clar.

    A la meva filla, se li ha quedat marcada la teva frase: “Vivim en una voràgine, vivim en una roda, i no parem, com els hàmsters que donen voltes tot el dia, i no et pares per dir: Realment estic fent el que vull fer?” Diu que tens molta raó en això.

    Després de tot això, he pensat que podrien fer un àpat tots junts, al costat de les nostres famílies, Que et sembla?

    Jo puc dir-ho a la Cristina, el Dani, el Israel i el Carles. Tu pots contactar amb els altres?

    Espero la teva resposta.

    Molts petons,

    Anna.(sense punt, perquè no hi ha verb, no és una frase)

  3. Hola Carles,
    Jo sòc l’Anna i he vist els vídeos de les entrevistes , dels passos de les nostres vides ( la generació D) , em va fer pensar m’ha fet pensar ara que ja som grans .Hem tingut una vida molt més fàcil que els nostres pares , hem estat capaç de dedicar – nos el que voliem , pero , como veieu el futur de la propera generació ?. Em preocupa molt el futur de les properes generacions , crec que hauria de lluitar per un futur just per a tots , crec que és important la politica per no perdre els drets i les igualtats basics de tots els .
    De tots els enquestats t’elegit porquè em va agradar l’evolució (CD) de la teva vida (CI)
    Espero la teva resposta per conèixer- nos.

    Una abraçada per a vostè i la seva familia.

    L’ Anna.

      • Hola Carles ,
        Jo sóc l ‘Anna i he vist els vídeos de les entrevistes dels passos de les nostres vides ( la generació D ) , m’ha fet pensar que ja som grans . Hem tingut una vida molt més fàcil que els nostres pares , hem estat capaços de dedicar- nos al que volíem , però com veieu el futur de la propera generació ? . Em preocupa molt el futur de les properes generacions , crec que hauria de lluitar per un futur just per tots , crec que és important la política per no perdre els drets i les igualtats bàsiques de tots ells .
        De tots els enquestats te t’he escollit perquè em va agradar l ‘evolució ( C D ) de la teva vida ( C I )
        Espero la teva resposta per conèixer – nos .

        Una abraçada per tu i la teva família (falta la coma)

        Anna

  4. Hola Neus,
    Sóc l´Anna , la meva vida ha sigut una mica complicada.
    Ja saps que em vaig casar,vaig estar ajudant al meu marit, en el temps lliure a la seva granja de porcs, ting (dos fills)C D .
    Ara estic separada del meu marit ,no pots mai estar segura de com anirà la teva vida ,després les coses són ,molt diferents de com les imaginaves.
    Però t´has d´adaptar a les circunstàncies i aprendre de l´experiencia.
    Ja sé que tu estàs treballant ,com disenyadora de roba a la teva empresa.
    Em sap greu que el tema sentimental no sigui tan bo ,però ja arribaràn temps més bons ,anims.
    Una abrasada,
    Anna.

  5. Hola Dani,
    Avui m’he posat a veure el video que ens va fer Tv3 al llarg de la nostra vida.
    El (CD) que m’ha sorprès més és el gir de la nostra vida, la diferència entre el que pensàvem i la realitat d’ara. Almenys tu ho tenies més clar que jo. El que ha marcat la nostra generac és la democràcia. Som els primers que hem pogut escollir i decidir sobre el nostre futur. No hem patit i tampoc hem hagut d’esforçar-nos.
    M’ha fet gràcia quan deies que volies adoptar un nen i que sort que al final no ho havies fet. No m’hagués imaginat mai que tinguessis aquesta idea. Sempre t’he (CI) vist com una persona que no vol cap lligam.
    Encara que som molt diferents, seria interessant quedar un dia per parlar una estona.
    Ja em diràs alguna cosa.
    Fins aviat,

    Neus

  6. Hola Cristina!
    Te’n recordes de mi? Sóc l’Anna i t’escric aquesta carta per explicar-te una mica tot aquest temps que hem estat sense parlar-nos.
    Jo (coma) als 16 anys, volia ser fisioterapeuta així que decidida vaig anar a l’hospital General per fer les pràctiques i fent-les;(sense punt i coma) em vaig donar compte de que allò no era realment el que jo volia dedicar-me. Allò no era per a mi, llavors vaig fer la carrera (CD) per ser mestre (CI) perquè això és el que volia fer i poc després, vaig aconseguir treball.
    Als 23 anys, em vaig casar i quan no havia de treballar, ajudava al meu marit amb la seva granja de porcs. Dos anys després, quan jo tenia 25 anys(coma) va néixer la meva filla i poc després el meu fill Marc. Després d’uns quants anys, quan jo ja ___ tenia 31, em vaig separar del meu marit, vaig deixar la granja i m’en vaig anar sola, amb els meus fills a un pis i allá on vivia vaig trobar un treball nou. Com que els fills s’havien d’anar una setmana amb el seu pare i una altra amb mi, la setmana que em tocava cuidar-los estava molt contenta de tenir-los amb mi però quan s’havien d’anar, jo aprofitava també per fer les coses que m’agradaven com sortir amb els meus amics a la discoteca, a sopar, al cinema…és a dir, vaig afrontar les circunstàncies de la vida crec que de manera valenta i responsable.

    Això és tot el que t’havia d’explicar, espero una resposta.
    Una abraçada i un petó!
    Anna.

  7. Hola Anna:(coma)
    Sòc la Neus, fa molt de temps que volia possar-me amb contacte amb tu.
    Vaig veure el vídeo del programa que vam fer i m’ha sorprès com hem canviat tots, com modifiquen les prioritats segons passen els anys, com ens vam marcar uns objetius però la vida les canvia segon el moment que vivim.
    En una cosa si que tens tota la raó i es que “les coses tenen un final i això ho hem d’acceptar” (com has dit en l’entrevista).
    L’accident que vaig tenir m’ha fet pensar en tot això i he decidit viure sempre el dia a dia, aprofitant tots els moments.
    Espero que puguem veure’ns aviat, un petò.

    (falta el nom)

  8. Hola Neus,
    Sóc l’Anna del programa de generació D, vam coincidir a l’estudi de TV3. Fa dos dies que he vist el programa que ens van gravar, quines preguntes ens feien, eh?! Jo als 17 pensava en la meva mitja taronja, en la parella ideal, i la vaig trobar, fins i tot vaig tenir dos fills amb ell, però l’amor no va ser per sempre. Als 29 em vaig separar i ara porto una doble vida: d’una banda la mare que a les nou és al llit mirant el Disney Channel, i per l’altra la dona més esverada que surt amb les amigues al cinema, al teatre i fins i tot de vegades a la discoteca. Veig que tu dels 16 als 23 estaves totalment enamorada, als 38 de vegades, i ara penses que l’amor és un cataclisme, fins al punt de trobar-te per estones en xoc . Vull donar-te un cop de mà i dir-te que amb tot el que m’ha passat a la vida, encara continuo creient en l’amor, no per sempre, però sí espero tornar-ho (l’amor) a tenir una bona etapa de la vida.
    Molts petons i ens veiem aviat,
    Anna

  9. Hola Neus,

    Avui m’ha arribat l’últim programa que hem gravat de Generació D.
    He vist que també vas tenir un accident de trànsit. Trobo duríssim que al tercer programa us adonéssiu que el Marc havia tingut un accident, que havíem perdut un noi que també sortia amb nosaltres al programa i que jo no podia fer el programa perquè estava en una cadira de rodes(punt?) i tots pel mateix motiu, pel qual tu un cop també vas passar, per culpa d’un cotxe.
    Jo també penso ho mateix que tu: “La vida és molt curta i pot canviar en 5 minuts”, per això m’agradaria fer al següent programa una petita reflexió entre tots per conscienciar a la gent de la importància de conduir amb precaució…Hem canviat molt aquests anys però esperem no canviar més per això.

    Una abraçada molt forta i ja parlarem si vols fer-ho.

    Cristina.

  10. Hola Dani,

    T´escric per dir-te que he estat veient el video de (la) generació D i he vist (les) diferents etapes de (la) nostra vida, m´he adonat que hem canviat molt (la) nostra forma de pensar.
    Unes de (les) coses que vas dir quan tenies disset anys és que t´agradava vivir (en) comuna i (ho) vas provar. Et vas adonar-te que això no era per ___ tu, encara que hi ha coses que has mantingut a (la) teva vida com (la) música.
    També penso que eres una mica anti-sistema.

    Una abraçada.(coma)

    Marc.

  11. Viladecans, 17 d´abril de 2013

    hola Carles,
    Soc el Marc i avui m`he recordat de tu mentres estáva a la sala d`espera de l`hospital patìn por l`arribada del meu primer fill. i em venias al cap perquè cuan et van a preguntar per el que vulias fer de grand, les tevas aspiracions, vas a dir : “Pare”. una cose tan simple i complicade al mateix temps, perquè la vida no hi es al que hi era; a cambiat tot, la musica, els jocs que feiem al carrer, les xarrades…. en fi, son temps durs per els nens; com EDUCAR-LES sense un llibre d`instruccions?. , que em posso melancolic.
    salutacions (coma). Marc (en una ratlla a part)

  12. (lloc i data)
    Hola Neus,

    Sóc la Cristina. He vist el programe “Generació D” i m’ha agradat molt la teva idea de montar el teu negoci propi de roba. Has portat el teu hobby fins al final i has pogut dedicarte a fer això que volias fer. A Dublín tens un lloc per començar una nova etapa en la teva vida si vols prendre un nou canvi. Al Dani no li va sortir el món de la música com a tu el món de la moda. Vosaltres sou dos examples molt clars de com un somni pot sortir bé o malament.

    Et desitjo molta sort i que puguis continuar endavant!

    Una forta abraçada,

    Cristina.(sense punt, perquè no és una frase)

  13. Hola Cristina,

    Avui (coma) a la feina ,tothom estava comentant el documental de la ” Generació D “ que van emetre ahir a la televisió.
    Els hi ha sobtat molt l’accident que vàrem tenir tant tu com jo .Com tu expliques, que et semblava que estava plovent i resulta que era sang regalimant-te. La perspectiva que tens, ser tant positiva en tot i que de situacions tant fortes, sempre em podem treure coses positives. I mira que és difícil parar-nos a pensar.
    La vida es com els hàmsters, que no paren de donar voltes amb la seva rodeta sense parar i anar seguin la vida .
    Quins records m’ha dut veure el programa, i quines bones estones que vam passar tots junts!.
    Que et sembla si fem cadena i quedem un dia per intercanviar opinions i prendre un cafè en un punt cèntric de Barcelona que ens vagi bé a tots ?
    Ja em diràs que et sembla la idea.

    Una forta abraçada,

    Neus

  14. Hola Marc,

    Sóc __ Chus, l’altre dia em vaig trobar amb uns amics de la cursa, i vam estar recordant quan erem adolescents, que només pensàvem a fer festes a l’institut per guanyar diners per al viatge de fi de curs …

    Fixa’t ara, han passat els anys i no ens va tan malament, dins del que cap. Seguim pensant gairebé el mateix que pensàvem, tenim una feina, i al final, hem de donar-li la raó als nostres pares, tots hem de treballar en alguna cosa, sigui o no el mateix que feien ells. La vida dóna moltes voltes i hem de posar seny, d’una manera o d’una altra, la família, la feina, són les responsabilitats que et va donant el dia a dia.

    Espero que tot vagi bé, i que no trigant vagi millorant per a tots. Sé que els teus negocis van fenomenal, i que fa poc has dut a terme un nou projecte amb el qual has donat feina a molta gent. “Ojala!” ___ hagués més emprenedors com tu per posar en marxa de nou a aquest pais.
    M’agradaria que un dia, miréssim enrere i puguem deixar un món millor per als nostres fills i néts, com ho van fer en el seu dia els nostres pares.

    No hem de canviar nosaltres, hem de canviar el que ens envolta, el que aquesta fent que la vida no sigui del color amb què hauriem ___ veure-la.

    Una abraçada fortíssim estimat amic.

    Ens veiem aviat (falta la coma)

    Chus

Deixa un comentari

